Opa en oma kwamen langs! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nando Vries - WaarBenJij.nu Opa en oma kwamen langs! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nando Vries - WaarBenJij.nu

Opa en oma kwamen langs!

Blijf op de hoogte en volg Nando

11 Juni 2015 | Curaçao, Willemstad

Ik heb hier lang naar uitgekeken... Opa en oma komen bij mij langs! Dagen lang aftellen en eindelijk is het zover.
Opa en oma gingen vrijdag vliegen, ik ging in de lunchpauze naar het resort bellen welk huisnummer onder hun naam stond, zo kon ik hun verwelkomen. Toen hun aankwamen in Curaçao, heb ik ze opgebeld en gezegd dat ik morgen bij hun langs kwam, maar in werkelijkheid ging ik na werk gelijk op de scooter, om mijn opa en oma te verwelkomen. Toen ik hun zag schrokken ze hun een hoedje, maar we waren allemaal erg blij om elkaar weer te zien, na 2 maanden. Ze hadden ook 2 kennissen meegenomen, super gezellig!
Na een gezellig praatje en drankje ging ik weer naar huis en ik had afgesproken dat ik morgen door hun werd opgehaald bij Mambo Beach.

Ik ging de zaterdag nog even snel de was naar de wasserette brengen en een paar kleine boodschapjes doen, voordat Anna mij naar Mambo Beach ging brengen, waar mijn opa en oma mij gingen ophalen.
Ik ging met ze mee naar het resort waar een mooi huis stond. Spulletjes uitpakken en klaarmaken voor het 1ste leuke uitje.
We gingen naar het centrum van Willemstad en gingen langs de drijvende markt en natuurlijk om niet te vergeten, de pondjesbrug. Na een tijdje door het centrum te lopen heb je ook wel zin in wat lekkers, dus gingen een heerlijke smoothie kopen.
Na een dag in de stad te hebben gelopen heb ik voor mijn opa, oma en 2 kennissen gekookt. Heerlijke pasta met spekjes, champignonnen, prei met kookroom. We hebben heerlijk gegeten en lekker nagezeten op de veranda.
De volgende dag gingen we naar Shete Boka National park. Het was een park met vele inhammen bij de zee. Door de golven ontstonden er grote, omhoogschietende plassen. Dit was echt heel mooi om te zien!
Na een tijdje door het park te hebben gereden/ gelopen gingen we nog even een drankje doen bij de ingang en daarna gelijk door naar een leuk strandje. Het werd een strandje naast Playa Forti. Een heel mooi natuurstrand, waar je goed kan snorkelen. Toen ik ging snorkelen, waren er echt tientallen vissen en vele soorten koraal. Dit was mooi om te zien, maar jammer dat ik geen onderwatercamera heb. nadat we bij het strand hebben gelegen gingen we weer richting het resort bij Jan Thiel. Onderweg wilden we nog even bij de zout pannen kijken, als er ook wilde flamingo's waren en ja hoor, wel 20 flamingo’s op 50 meter afstand!
We gingen De avond ook weer even lekker eten en naborrelen.
De volgende dag gingen we nog eventjes naar Punda, om nog een paar foto's te maken van de pondjesbrug.
De volgende dagen gingen we natuurlijk ook leuke dingen doen! We gingen heerlijk bij het strand liggen en lekker uit eten geweest bij de kleine wereld, aan het Spaanse water.
We gingen de volgende dag richting het Christoffelpark om rond te rijden rondom de Christoffel berg. We hadden een mooi uitzicht op bepaalde plekken, waar je de natuur van bovenaf goed kon bekijken. Je kon vanuit bepaalde plekken ook de slavenhuizen en plantagehuizen bewonderen.
Nadat we bij de Christoffel berg waren geweest, hebben we nog heerlijk gegeten bij Jaanchies. Een restaurant waarvoor je 1 bepaalde prijs betaald en je een hoofdgerecht en een nagerechtje krijgt. Het was hier heerlijk en grappig dat de eigenaar bevriend is met oud- voorzitter Riemer van de Velde (Sc- Heerenveen). Het restaurant lag ook vol met Sc- Heerenveen shirtjes. Nadat we bij Jaanchies hebben gegeten, zijn we nog even door de stad gelopen en daarna in de avond lekker thuis gezeten en nog wat gezwommen bij het resort.
De volgende dag gingen we naar de grote knip en daar hebben we lekker gezwommen/ gesnorkeld. en hebben we thuis lekker makkelijk gegeten.
We zijn in de andere dagen ook nog naar het de struisvogelfarm geweest en we hebben geprobeerd om bij oostpunt te komen, maar dat was helaas niet mogelijk, want het is privé- terrein.
We gingen ook nog langs mijn stageplaats en mijn studentenhuis om aan mijn opa en oma te laten zien waar ik werk en waar ik woon. Dit vonden ze erg fijn, want nu hebben ze ook een beeld, wat ik dagelijks op het eiland doe.
We zijn ook naar een likeurbrouwerij geweest en hebben we verschillende drankjes geproefd, daarna zijn we in de middag naar Cas Abou geweest en daar heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.
We hebben vrijdag nog lekker bij Jan Thiel op het strand gelegen en heerlijk uit eten geweest bij de pizzeria.
Zaterdag was de laatste dag. Een moeilijke dag, want nu moet je weer afscheid nemen en moet je weer 2á 3 maanden wachten voordat je opa en oma weer ziet. We hebben nog even geluncht bij het resort. Daarna heb ik ze uitgezwaaid en heb daarna met een huisgenoot de rest van de middag op het strand gelegen. In de avond naar Rick, Isaac en Brigitte gegaan met Sergio, want we gingen barbecueën. De volgende dag gingen we ffe naar het strand en in de avond naar Cabana geweest, want daar was een feest. Jammer genoeg zit de week er nu op en begin ik maandag weer met mijn stage. Ik heb wel zin in aankomende week, want ik ga werken op een andere afdeling.

  • 04 Januari 2016 - 13:16

    Iris:

    nando je kan goed schrijven hoor! goed gedaan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nando

Actief sinds 12 April 2015
Verslag gelezen: 1282
Totaal aantal bezoekers 3081

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 31 Augustus 2015

stage periode in Curaçao

Landen bezocht: