Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nando Vries - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Nando Vries - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Nando Vries

Blijf op de hoogte en volg Nando

22 Mei 2015 | Curaçao, Willemstad

Week 5
Het was deze week een leerzame week, zowel met stage als buiten de stage.
Ik leer steeds meer op stage en krijg steeds meer taken van mijn collega's. Ze gaven mij eerst ook wel wat dingen uit handen, maar elke week krijg ik steeds meer taken en verschillende taken die ik moet uitvoeren. Ik mocht deze week zelfs taken uitvoeren buiten kantoor. Leuk en natuurlijk zeer interessant.

Ik begin steeds meer te wennen aan de cultuur in Curaçao.
- De eerste paar weken was echt wennen voor mij. Als je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat voor een paar boodschappen, moet je er vanuit gaan dat je wel 15 minuten bij de kassa staat te wachten, niet omdat er een lange rij staat, maar omdat de kassamedewerker een broodje staat te eten bij de kassa.
- Ik zat ook een keer in de file toen ik naar mijn werk ging rijden, niet omdat er een file staat, maar omdat de politie het ''verkeer aan het regelen was'' en ondertussen met mensen aan het praten was die voor in de file stonden. Zo onstond er wel een file van 15á 20 minuten. Erg irritant, maarja zo gaat het nou eenmaal in curaçao.

Ik heb bijvoorbeeld ook geen bromcertificaat en helemaal geen rijbewijs, maar ik mag wel scooter rijden in curçao, want vanaf 16 jaar mag iedereen rijden op een scooter. Ik had deze week weer bijna een ongeluk veroorzaakt. Ik moest even snel naar kantoor en ik had mijn haar nog niet echt gedaan. Onder het scooter rijden, keerde ik de spiegel naar mijn gezicht om mijn haar even wat netjes te maken, maar de auto voor mij ging op de rem!! Ik ging met piepende en slippende banden afremmen en het scheelde een haartje, maar gelukkig makeerde de scooter niks.

Verder heb ik deze week niet zoveel gedaan. Ik ben alleen het hele weekend gaan chillen met mijn huisgenoten bij het strand( Mambo Beach).

grtz,
Nando

P.s. Houd mijn reisverslag in de gaten, want er worden nieuwe foto's geupload!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nando

Actief sinds 12 April 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3091

Voorgaande reizen:

10 April 2015 - 31 Augustus 2015

stage periode in Curaçao

Landen bezocht: